Manpower uitgeroepen tot ‘Best Staffing, Sourcing & Contingent Workforce Management Company’ bij de HR Excellence Awards 2020

Manpower wordt erkend voor zijn engagement op het gebied van diversiteit en inclusie bij de uitreiking van de diversiteitslabels van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
12 februari 2021
ManpowerGroup voor het 12e jaar op rij bij de ‘meest ethische bedrijven ter wereld’ (Ethisphere)
1 maart 2021

De uitreiking van de 11e editie van de HR Excellence Awards vond virtueel plaats op woensdag 24 februari 2021 in aanwezigheid van meer dan 500 HR-professionals. In 13 categorieën werden prijzen uitgereikt aan HR-dienstverleners die zich onderscheiden op het gebied van innovatie, realisaties en toegevoegde waarde voor hun klanten in dit uitzonderlijke jaar dat in het teken stond van de COVID-19-pandemie. Manpower won de prestigieuze award voor ‘Best Staffing, Souring & Contingent Workforce Management Company’.

 

Nu Covid-19 alle bedrijven over de hele wereld treft, leek het gepast dat de HR Excellence Awards 2020 onderzochten hoe dienstverleners met deze bedrijven samenwerken om concrete en snelle oplossingen te bieden, niet alleen als onmiddellijke reactie op deze pandemie, maar ook om de organisatie- en talentmanagementmodellen van morgen op te bouwen. De jury heeft met name gekeken naar de beste bijdragen bij de invoering van de nieuwe manier van werken, de aanpassing van de werkplek en het bedrijfsmodel, de ontwikkeling van communicatie- en samenwerkingstools, wendbaarheid en betrokkenheid van werknemers, de herdefiniëring van rollen en competenties, enzovoort.

 

 

Het ontvangen van deze prestigieuze Award na het jaar 2020 krijgt een heel bijzondere betekenis“, verklaart Philippe Lacroix, Managing Director van ManpowerGroup BeLux. “Deze prijs weerspiegelt perfect de dubbele missie die we elke dag in het hart van de arbeidsmarkt willen realiseren: enerzijds innovatieve oplossingen bieden die waarde creëren voor onze klanten en anderzijds de inzetbaarheid van onze uitzendkrachten/partners ontwikkelen.  Door voort te bouwen op de historische waarden van ManpowerGroup – People Knowledge Innovation – zijn we erin geslaagd onze business verder te transformeren om onze klanten te helpen de uitdagingen van vandaag op het vlak van HR en digitale transformatie aan te gaan.”

De waarden van ManpowerGroup in in de praktijk

De COVID-19 gezondheidscrisis heeft onze zekerheden en levenswijzen aan het wankelen gebracht en heeft onze organisatie ingrijpend veranderd. Deze transformatie vond plaats op basis van de drie waarden die de cultuur en het handelen van ManpowerGroup bepalen: People, Knowledge & Innovation. De crisisplannen konden snel uitgevoerd worden. De activiteiten werden voortgezet door innovatieve strategieën te activeren voor communicatie, branding, rekrutering, learning & development, marketing, oplossingen voor onze klanten. En door de digitale integratie in al deze dimensies te versnellen naar onze interne medewerkers, onze tijdelijke werknemers, uitzendkrachten, onze klanten en de arbeidsmarkt in het algemeen.

 

 

De casestudy van ManpowerGroup belichtte vele successen, waaronder:

  • de  invoering van een sterke interne communicatie op basis van de door de technologie aangeboden mogelijkheden (video’s of webinars), maar altijd met de nadruk op de menselijke dimensie en de interpersoonlijke contacten binnen het bedrijf;
  • de voortzetting van de digitale transformatiestrategie “PowerSuite” met de implementatie van het nieuwe ATS (Applicant Tracking System)/CRM-instrument ter verbetering van de kwaliteit van de klanten- en kandidatenervaring;
  • talrijke opleidingsinspanningen die de verwerving van nieuwe digitale vaardigheden, alsook van soft skills en managementvaardigheden, hebben versneld;
  • verschillende acties die onze uitzendkrachten of consultants in staat hebben gesteld om in alle veiligheid te werken, maar ook om kandidaten te begeleiden in hun zoektocht naar een job. Met speciale aandacht voor jongeren;
  • de invoering van een specifieke dienstverlening voor onze klanten “#ManpowerGroupAanUwZijde”, die ons in staat stelt 100% digitale oplossingen aan te bieden en een versterkte reactiviteit te garanderen op het gebied van aanwerving en beheer van HR-projecten, alsook advies op maat;
  •  Voortbouwend op onze ManpowerGroup-aanpak ‘We Share The Knowledge’ hebben we gedurende de hele gezondheidscrisis expertise, kwaliteitsinformatie en inzichten aangereikt, zowel via webinars, blogs/white papers als via de ManpowerGroup Barometer, die elk kwartaal de evolutie van de werkgelegenheidsvooruitzichten meet.

Juryleden HR Excellence Awards 

 

AC